Ämne: Ruttsläpp
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-02, 15:23   #4
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Förstår inte alls de upprörda känslorna? Reglerna är precis desamma i RailWorks som i MSTS.
Kontrollera vad som står i readme-filen till objekt som du vill använda.
Där bör framgå om man får skicka med objekten tillsammans med rutten eller
om slutanvändarna själva behöver ladda hem sakerna från någon utpekad webb-sida.
RailWorks är t.o.m. lite bättre eftersom rutten fortfarande fungerar även om det skulle saknas objekt, blir bara lite tomt på vissa ställen eventuellt.

Att man som objekttillverkare inte vill få sina saker medskickade med rutter kan ha flera skäl och inte bara det egna egot.
Skickas det med i rutter har man snart flera olika versioner ute och helt plötsligt får folk en äldre version installerad när de plockade hem en rutt.
Snart kommer då klagomål och önskemål om support för att det är något problem med den gamla version som följde med en rutt.

Bästa vore väl om man kunde samla tillbehören i färre och större nedladdningar som då blir något av standardnedladdningar som flera rutter använder.
Jag kan mycket väl tänka mig att donera vad jag gjort till ett sådant större paket med svenska grejor.
Problemet med ett sådant paket är dock att någon ska koordinera det och hålla innehållet uppdaterat när olika objekttillverkare kommer med nya saker.
Jag höll på i flera år med XTracks till MSTS och trots att det bara handlar om räls så tog det en hel del tid.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat