Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-27, 19:22   #32
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Det gick inte att fingera ett fartygsmöte i Dalslands kanal. Bogserfartyget s/s (?)Norrsundet saknar skeppare. Förmodligen har denna hoppat överbord eller, mer troligt, parkerat sig i kajuta.n till följd av den stärkande medicinen HB.

Å andra sidan har Tors reservstyrman, inhyrd från Ryssland, flitigt nyttjat medhavd frukostkasse. Därav föreligger en klar risk för kollision mitt i Dalslands kanal.

Över nu till lite allvar. Med det här visar jag hur man kan anordna ett fartygsmöte i Trainz. Jag har använt osynlig räls och en vanlig Trainzväxel. Nu fungerar inte bildexemplet till följd av Norrsundets vägran att följa order och Tors krav på rejäla kurvradier. Bjorn l OBS – Norrsundet ligger snett på spåret, minska HB-ransonen - en inte ovanlig dryck i trakterna runt DONJ..

Ordervägran = statisk = som inte undgår viss förändring, både bokstavligt och bildligt = stillastående.

Ang regler för fartygsmöte hänvisar jag till LAn. Han har ju skepparexamen, jag har inte ens realexamen. Jag förmodar att Lan hänvisar till Sjöfartsverket, han brukar ju göra det.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Fartygsträff.jpg (279.6 KB, 52 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat