Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-23, 21:54   #4
stina
Medlem

Reg.datum: May 2004
Smile Så var det ju det här med punkträlsen...

och... den finns kvar i lådor i garderoben... säger banans ägare... men det är ju så mycket mer arbetssamt... att städa efter ett bygge!... just nu är banans ägare... lite ambivalent.. ska det bli skala "N" eller rentutav... en Märklinbana... i Stinas`s pojkrum... Stina och hans hustru har ju inga hemmaboende barn numera... utan har gott om plats...
Moster Hulda... som är konservativ vad det gäller det här med modelltåg... förordar en mix mellan att fortsätta att bygga här i Trainz... och börja lite smått med det här med Märklin....
Men.. säger jag... man får plats med mer i skala "N"..
"Du som ser så dåligt".... kontrar moster med... som måste ta av dig glasögonen.. för att hitta rader-gummit du förlagt... "Då ser du ju suddit"... hon har sina poänger.....

Hur som helst har denna bana... blivit med "Mariefreds" station... som för övrigt... banans ägare äger som byggsats... i skala 1:87... denna har blivit så smått detaljerad... och försedd med diverse rullande... man blandar hur som helst på denna bana!.. Sk-ter i epoktänkandet...

Moster Hulda.. som så här på fredagskvällen är lite ekivok, skickar med denna vits:

För några årtionden sedan var inte begreppet semester lika välkänt som nu. Baronessan ser att pigan fått en förlovningsring.
- Jag gratulerar sa hon. Vem är den lycklige?
- Han heter Göran och jobbar på fabriken.

- Ojdå. En fabriksarbetare. Då åtnjuter han väl en fin semester?
- Oh, ja, sa pigan och rodnade djupt.
- Hur lång är den?
- Femton centimeter kanske.
Nästa dag berättar baronessan för några väninnor. Alla skrattar hjärtligt när baronen kommer.
- Hemskt vad Ni har roligt, säger han.
- Ja vi pratar om semester.
- Ja det skall jag säga, att min är så kort, så det är knappt det lönar sig att ta ut den!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 22nov_2.jpg (235.9 KB, 227 visningar)
Filtyp: jpg 22nov_7.jpg (230.8 KB, 225 visningar)
Filtyp: jpg 22nov_5.jpg (160.8 KB, 225 visningar)
Filtyp: jpg 22okt_3.jpg (182.3 KB, 225 visningar)
Filtyp: jpg nov22_1.jpg (221.9 KB, 225 visningar)