Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-20, 20:49   #7
jorgen3
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Hej
Då har 5 + jag haft åsikter i frågan. 4 föredrar Teamspeak och 2 chatt.
Då får jag fara ut och köpa mig ett headset nu då. Jag kan ändra mig ingen stor grej men jag kommer nog hela tiden att föredra chat (ska motivera mig längst ned)

De andra frågorna så blir jag inte klok ,de flesta uttalar sig inte om hur de vill köra Run 8
Frågan var kanske diffus. Men jag ställer den igen.

Om du fick välja hur skulle du vilja köra Run 8, hur skulle du vilja välja om det var upp till dig (språk, sätt, formalitet, tidpunkter etc etc).

Det är den infon som kan vara bra att ha när någon sätter upp en session med målsättning att så många som möjligt kan vara med

Jag skrev detta inlägg för att hitta punkter där vi drar åt samma håll och för att försöka hitta en gyllene medelväg som de flesta tycker är okey. Men jag märker att jag retat vissa...det var inte min avsikt.

En annan målsättning med frågan var ,hur många är vi som kör Run 8 aktivt.

Svaret är 6 personer. Men det är ju mera som har köpt den (bl.a. Ove). Men jag hade hoppas att man kunde vara ett 10 tal i en session i Sverige men just nu ser det tungt ut. Många är otroligt skeptiskt att det är Amerikanska tåg och rutter.....
Men skulle vi få svenska rutter o tåg kommer det att explodera tror jag.
Nästa höst/vinter kanske vi kan köra svenskt.

För min målsättning och jag hoppas det är era också det är ju att vi ska vara så många som möjligt på en session.

Men för dem som vill ha 2-3 personer session jag ska inte hindra er, ni får göra så många som möjligt.

Men här är jag lite egoistiskt ,jag vill vara med då det är "drag". Jag vill möta mycket tåg höra hur de andra håller på med problem med både det ena o det andra och ändå ha roligt.
Har varit med i sessions där man kör i 2 timmar utan att se något tåg inte så kul enligt mig. Då kör jag hellre de andra simulatorerna Or och railworks med Ai.

Men Purche förslag är ju jättebra.
Den som hostar berättar hur det ska gå till, det är ju visserligen redan gjort men man ska kanske vara tydligare hur sessionen ska gå till
Klockslag 21 sept 2100
Kommunikation Teamspeak
sen valfria saker .
Anmäl er här på forumet först, (kanske lite av en anledning att hitta bättre starttider för max folk)
Denna sträcka gäller
Dessa tåg gäller
Tidtabell körning
Ordnad form gäller stoppkörningar, kommunikation "klart slut"
etc etc

Teamspeak frågan. Jag har kollat runt i Run8america forumet hur de gör där. Den största andelen är ju chat
bla den största själv Survivor Sean köra bara chat sessioner (de är upp till 20 personer tror jag).
Det finns kanske en anledning att det är så........

Jag tror att Teamspeak kommer att fungera bra upp till 5-10 personer sen så blir det väl pratigt i lurarna.
Stor risk att man pratar både det ena o det andra som inte berör körningen.

Det räcker att EN är väldigt pratglad så förstör han för resten av gänget. Finns ganska många pratglada i samhället.
I chat så är det själv sanerande för man orkar inte skriva så mycket som man hinner prata.
Dessutom störs jag inte av dem när de dyker upp som ett rött fält högst upp på skärmen.

Att man skulle både köra Teamspeak och chat tror jag inte på alls, man får bestämma sig från början vad man ska ha
för kommunikation. Den som kör chatten blir ju alldeles utanför de andra pratmakarna.

Men vi är ju få för tillfället så det borde inte vara något problem med Teamspeak med det nu om ingen av oss är "pratig"
Så jag är gärna med på detta tåg, men jag kan se problem i horisonten.

Angående chat tror jag många har glömt att man kan ha olika kanaler i chat. Ex kanal 1 är Mojave-Bakerfield kanal 2 Barstow-Mojave
Sen kan jag ha kanal 3 mot mina växlare på bangården men kommer fjärren att säga någonting på huvudkanalen så kommer det ändå fram fastän jag har kanal 3. Gör det med Teamspeak

Det blir nog bra det här med sessioner för oss när vi har hittat läget hur vi ska göra dem.

Senast redigerad av jorgen3 den 2012-09-20 klockan 22:20.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat