Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-25, 22:43   #7
jorgen3
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Har testat den från Bakerfield via mojave till Barstow
9000 ton 1300 m långt 5 lok (3 fram 2 längst bak) 21500 hk. 2,3 hk/ton
Det var gränsfall att det orkade i de 22 promille uppför backarna, fick använda sand ibland för att det inte skulle slira

Manualen de skickat med var inte så bra så man fick gå på forumet de gjort för att få hjälp http://www.run8america.com/forum/index.php
Bara att starta tåget var inte enkelt. Men någon kommer säkert att visa det på youtube (men längst ned så hittade jag denna manual på forumet)
Men den kräver lite tid innan man får igång tåget.

Ja uppför var en sak men att åka utför var jättesvårt , det känns verkligen realistiskt. Man känner verkligen tyngden av det 9000 ton tunga tåget.
så man får använda Dynamic Brake samt den vanliga tågbromsen för att inte tåget skulle skena.

Finns mycket att förbättra på denna simulator men det är en väldigt bra start ändå tycker jag. Skulle vilja se mer objekt i rutten ,där är den lite tunn. Men
det som finns håller ändå ganska bra kvalitet tycker jag.
Men det är en bit till Railworks 2012 ändå.

Men å andra sidan behöver man inte ha någon värsting dator för att köra den
trodde knappt min bärbara dator skulle klara den men det gör den (ungefär 15 fps). men jag har dåligt grafikkort 1,8 ghz processor
men den vill ha 2 gb minne (jag har 4 gb)

Men de har byggt in många realistiska saker i den. som tex om de kopplar isär någon vagn utan att hänga upp slangen och stänga ventilen. så när du kör framåt så rycks ju slangen ut och luften på tåget försvinner ock tåget får nödstopp.

Men kör man ensam så är det lite tråkigt det finns ju inga andra tåg eller vagnar på stationerna. men vad jag förstår ska man kunna koppla upp sig mot en server och få statiska vagnar statiska tåg på stationerna men de kommer ju att stå still.

Men så har vi det här med multiplayer där man kan vara tror jag 40 personer som är inne och vissa är fjärr tågklarerare vissa förare vissa är hjälp till föraren och vissa är växlare på bangården och vissa tittar på tåget.
Här tror jag man kan anmäla sig till dessa körningar
http://railroadtransportationsimulat...s.com/run8.htm

Men det borde väl gå att ha svenska personer som kör också om man blir ett gäng på 5-10 personer som kopplar upp sig mot en fjärrtågklarerare.

-Find the unit you want as your lead-unit (also called Control Unit).
-Select it with your mouse
-The RailUnitOptions window should appear and the unit should highlight.
-Press AutoStart and AutoMU (or you can do all of that manually if you wish)
-Run to the back of your train, mouse-select the last coupler (get close to it)
-Install the EOT
-Enter your Cab using Control F11
-Turn on the 4 black circuit-breakers to the left of the MFD screens (up is on)
-Turn around to the back wall of the cab and set the "Engine Run" switch to "Run"
-Set the MU Headlight Switch to "Short Hood Lead"

Senast redigerad av jorgen3 den 2012-08-25 klockan 22:45.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat