Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L
Precis, nätdelen tänkte jag också på och den uppgraderar jag till 750W (kostar bara 400kr extra) samt uppgraderar till i7-3770K så blir det ca 11.000 vilket känns mycket prisvärt för den datorn, eller har jag fel?
|
Jag undrar om det där nätagget är nått att ha????? Bara ett fåtal affärer som säljer det och hittar inga tester eller kundrecensioner på det.
Om du ska uppgradera till i7-3770K bör du byta ut moderkortet också, annars är det meningslöst att ta k-modellen. Till 3:e gen. Intel cpu är ett Z77 moderkort det bästa!
Zotac grafikkort är jag också lite tveksam till. Känns bättre med Gigabyte, Asus eller MSI...
För mig känns det som Komplett pressar priserna genom att erbjuda udda märken i sina paket. Visst går det att ändra delarna, men då sticker ju priset iväg uppåt och blir inte lika prisvärt som först man titta!
Enda speldatorn hos Komplett som får mig intresserad just nu är Komplett Gamer Premium Mini
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10595 och det är ju mest p.g.a. GTX680 och storleken. Dock är man ju lite fast när det gäller uppgraderingar i framtiden p.g.a. av just storleken!