"Ormboet i mitten är nog till strömavtagarna som Robert säger. Dock är jag lite nyfiken på varför man hade så många steg på kuggarna, det verkar ju som om man kunde vrida spaken/nyckeln hela vägen runt. Hade det inte räckt med två steg menar jag, uppfällt och nedfällt?
Den extra körkontrollen fanns bara i B-änden, i A-änden fanns endast en handbromsvev.
Läderremmen till sidofönstren skall vara en halvmeter kortare och med mörkare läder i
"
Nu blir jag fundersam, varför skulle man ha detta enorma arrangemang enbart för strömavatagarna, och på fel sida dessutom ???
Om nu högerreglagen endast fanns i B.änden borde väl även "ormboet" bara finnas i den änden och ha med bromssystemet att göra, knappast med pantogrfen !
Detta är för mig ren logik, men om nån kan motbevisa det så OK !!
Antalet kuggar tyder på att det knappast har med pantograferna att göra.
Läderremmen är lätt mörkad och sidoelementen skall flyttas fram och remmen hänga över dom, kommer när jag får tid och lust.
Fick just Marcus stolar och kunde inte motstå att göra "cykelsadlar" av dom. Ser ganska primitivt ut men passade säkert den tidens härdade lokförarrumpor