Citat:
Ursprungligen postat av bjornl
Framgång till slut! 
Nej det var ingen explosion utan bara jag som jagade fel.
Nu till slut är alla detaljer på plats och jag kan gå vidare med boggies.
Hm. jag inser at jag kanske inte kan göra som jag tänkt och ha en rörlig främre boggie för STL systemet är ju anpassat för at ha koppel och luftslangar på lokets asset och inte framboggien.
|
Bjornl,
Borde man inte kunna lägga a.koppela i boggin som a.r.main/a.koppela och anropa koppel och luftslangar ifrån boggins config. Värt att testa!?
/edit/
Om du gör fast framboggi så blir det ju bara en halvMallet och det vore ju väldigt synd!? Så jag gjorde lite experiment med en nedlagd Z65 (se bilder).
Jag flyttade a.koppela till framboggin enl. ovan och lade den 5m framför boggicentrum, sedan flyttade jag koppel och luftslangar från lokets config till framboggins,
kopierade skriptet och ändrade till Class Bogey, men animationerna fungerar inte för detta har nog inte Svenolov implementerat i sitt skript för bogey. Jag vet inte om Svenolov har tid med detta men
en MsBogey -class skulle ju vara önskvärt för just Malletmaskiner men även till mina motorvagnar för då skulle koppel och slangar hamna rätt.
Jag skickar det jag gjort med Z65 till dig och Svenolov så får vi se vad framtiden bär i sitt sköte !?