Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-01, 16:19   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Söndagstidtabell idag och då extra lång regleringstid i Vällingby.

Tog mig en hastig tur, runt stationen i Vällingby och plåtade av lite från höften.

Vällingby består av tre spår och två plattformar. Finns utgångar i båda ändarna av stationen. Ena utgången leder upp i en byggnad, belägen i Centrum. Så där har jag hoppat över att plåta, då man ändå ingenting ser från tuben.

Gick ner på den vänstra plattformen från Centrum hållet, den plattformen som leder mot Hässelby strand och gick bort till den utgången som ligger utomhus.

Båda plattformarna, är mer eller mindre likvärdiga. Vad som skiljer dom åt, är att utgången som jag kommer till, senare i bildserien. Är att den andra in/utgången är spegelvänd. Så där gången till hissen ligger till vänster, så ligger den gången till höger vid andra in/utgången.

Rastkuren/avlösningskuren finns bara på den plattformen som leder mot Hässelby. Från den plattformen, där jag började min tur.

Sen finns det en skillnad till. Där jag börjar min tur och går ner till plattformen. Där finns det hiss, trappor och rulltrappor. Men går man upp/ner till den andra plattformen från Centrum sidan, så finns det ingen rulltrappa. Bara hiss och en trappa då, som är bredare p.g.a. att rulltrappan saknas.

Hann inte plåta klart, innan det var dax att åka igen för mig. Så jag missade bland annat tre stycken konstverk, som jag får återkomma till.

Bilderna uppslängda i min Dropbox i länken nedan.

http://dl.dropbox.com/u/24531880/Gr%C3%B6n%20linje.%20V%C3%A4llingby.rar

Senast redigerad av Bengan den 2012-05-01 klockan 16:28.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat