Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-30, 16:06   #9
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Har även lite grann från Kista C. Hade över en timmes matrast där och trodde, att jag skulle hinna med och ta allt som jag ville + att även hinna med Husby. Men fasen vad tiden drog iväg, hann inte klart med Kista, så jag får väl ta mig dit igen och avsluta det hela.

Då Kista C är en av dom två stationerna som ligger ute i det blå, på blåa linjen. Så försökte jag få med så mycket som möjligt, men jag visste inte riktigt hur jag skulle lägga upp det hela, med min lilla runda.

Kan väl beskriva stationen, att den är ungefär uppdelad i tre plan. Själva plattformen som delvis står på pelare och den andra halvan liggandes på hustaket till Kista-gallerian. Finns två ingångar, den ena går ner i själva gallerian från plattformen (den biten som jag inte hann med). Den andra nedgången, går ner till två olika plan. Mellanplanen leder ut på en gångbro, där bron leder vidare in i en annan del av Kista-gallerian och åt andra hållet leder den ut till bostadsområdet i Kista, samt även en gångbro som går jämns med hela plattformen (under plattformen, men ovanför bussterminalen) och sedan har vi den nedre delen, som består av bussterminalen. Från bussterminalen och uppåt, finns något som ska föreställa ett konstverk (begriper mig inte på konst). En massa järnbalkar som är målade i olika färger. Börjar med två olika rader, nere vi bussterminalen, men blir sedan fyra olika rader på plattformen.

Näe, vi kör på som i föregående inlägg. Bättre att du ställer frågor, än att jag försöker ge mig in på obegripliga förklaringar.

http://dl.dropbox.com/u/24531880/Bl%...%20Centrum.rar