Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-04, 22:15   #30
dalchr01
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard Lååångsamt

Oj vad tiden går, ruttbyggandet har legat nere ett bra tag. Jag tittar dagligen in på forumet för att se vad andra gör. Trollhättanrutt är ju fantastisk, och alla fordon som kommit till Trainz sista tiden kanske man kan drömma om att använda via open rails???

Nåväl, sista månaden har jag i alla fall fått en liten omstart med Andra stambanan. Nu har jag gett mig på den allra största stationen, Kungsholm, som kommer att ha ett flertal bangårdar. I första skedet har jag börjat på Olsjö pendeltågsstation och driftbangård för pendeltågen, samt godsspåret och kombitermialen i Örsta skans.

Från Olsjö fortsätter fyrspåret in mot Kungsholm Central och ett separat gods(dubbel)spår och två bangårdar innan spåren går ihop igen. De kommer sedan att dela sig mot en hamnbana resp ett fyrspår mot en stor driftbangård och rangerbangård, innan fyrspåret delar sig och det ena dubbelspåret ansluter till resten av rutten.

Efter det är det "bara" en kort normalspårsbana, en kort smalspårsbana och en längre smalspårsbana kvar att göra... Nåväl, får man upp farten så går det ganska snabbt.

Bilderna visar Olsjö och Årsta skans.
Bifogade bilder