Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-24, 21:58   #18
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Tänk på att kurvor där hastigheten är låg, sällan brukar vara doserade.
Ödmjukt, skulle jag då vilja be att få opponera mig...

Nog är det rälsförhöjning ute på linjen allt, även om hastigheten är låg. Här mellan Bofors och Nora, typiskt när banan var i "skarp drift" var det 70 km/t för rälsbuss och 50 km/t för loktåg, i min värld ganska låg hastighet. Radier som snävast 280m om jag minns rätt. Och rälsförhöjning är det definitivt på alla kurvor, ganska mycket på sina ställen. Här både riktar och stoppar vi banan för några år sedan.

Nu hade det inte riktigt med Woodheed-rutten direkt att göra, ber om ursäkt till trådskaparen, men kunde inte hålla trutan... nu igen...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ralsforhojning.jpg (242.6 KB, 46 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat