Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-07, 15:19   #18
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Smiter också in med ett inlägg här i tråden, som mer berör Svenolovs inlägg än själva tråd-ämnet.

Har något på G, som kanske sätter igång byggande av en riktig bana eller snarare mer ett modul-bygge, där man får bygga på frihand mellan olika stationer.

Håller på och provar, att få in riktiga bangårdsritningar i Trainz. Där jag just nu, håller på med en test med Spånga station. Har gjort en kub på 2000x500 meter och mappat på en bangårdsritning från Spånga station. Tänkte lägga in denna på en DEM-karta över Spånga och i bästa fall, så kanske någon blir sugen att dra spår efter ritningen och bygga en modul över Spånga station. Sen tänkte jag göra likadant, med fler bangårdsritningar. Blir ju inte direkt, en verklig bana. Men med lite frihandsbyggen mellan dom olika stationerna. Så kan det ju bli lite mer verklighetstroget bygge, om flera skulle bygga olika stationer efter ritningarna. Så att man kan passa ihop dom andras byggen, med lite egna bord emellan.

Kanske det dyker upp en test idag redan, då jag börjar närma mig slutfasen av mitt test.