Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-28, 15:01   #42
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej Robert

Tack. Jag får fråga LAn hur han gör för jag får inte till belysningen vid backgång fast alla attchmentpoints sitter rätt
Det är några saker man måste tänka på om man skall få ljuset att fungera rätt:
  1. I skriptet måste loket vara av Class STLvehicle och den classen kräver en texture_asset (som inte behöver innehålla några texturer)
    Detta gör även att man kan fönster och/eller dörrar (eller annat) som öppnas på rätt sida vid stationangöring. (Tack till Svenolov!).
  2. Man skall ha en a.cabback vänd åt samma håll som a.cabfront så man kan kan hoppa in i hytten och trycka Alt-C så byter även ljuset riktning (Svenolov igen!).
  3. a.bakljusfram/bak skall ju ha de röda skivorna och coronor så neg. z-axeln måste peka utåt i lokets längdriktning! (Och vems förtjänst tror ni det är att det fungerar?)
Titta på något av mina tanklok så ser du! Bifogar bild på Ke.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Ke_att.jpg (136.0 KB, 73 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat