Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-09, 04:34   #6
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
Standard Intressant problem

Om du tittar i config filen så har du definierat upp en trigger med radius 3 (meter???)
Utan att veta nåt så antar jag att när man träder in i definierat område så skapas ett event on: startanimation,
vilket fungerar för dig. När man lämnar området så genereras ett nytt event, som du har definierat som stopanimation, men detta aktiveras inte???!!!

Du har ju en watertank_event.evt fil till ditt förfogande. Är detta en logg fil för inträffade händelser för din trigger?
Hur läser man den?
Måste väl finnas nåt verktyg som dekodar denna event fil?


Eller:
Varför inte lägga in lite Logg printrader här och där i gs filen, typ
Interface.Print("Precis innan stopmeshanimation!");
osv.
Då ser du om du fått förväntat trigger meddelande.


Varför bortkommenterat???
on "Animation-Event", "pfx_stop":
{
// StopMeshAnimation("anim");
SendMessage(me, "pfx", "-0");
continue;
}


Finns som sagt mycket att göra......därav min röriga tankar.......
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat