Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-11, 19:49   #541
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Jag vill än en gång tacka alla som kommenterar mitt bygge och uppskattar bilderna!

Jag har under den senaste tiden funderat lite kring ruttens framtid, och kommit fram till att det rör sig om kanske 2 års byggande innan rutten är klar till Falun. Idag är det för övrigt exakt 355 dagar sedan förra versionen släpptes.

Därför har jag bestämt mig för att släppa rutten som den är nu, dvs med sträckan Södertälje Hamn/Syd - Stockholm - Märsta/Arlanda - Uppsala plus cirka 2 mil av Dalabanan färdig. Jag tycker helt enkelt inte att ni ska behöva vänta så länge på rutten, som det skulle ta att "färdigställa" den.

Detta hänger dock helt på en sak: Om någon kunnig kan tänka sig att sätta signaler på banan. Det är den del jag helt enkelt inte klarar själv.
Innan det kommer till signalsättning, är det hur som helst en hel del arbete med spårljud, biltrafik, jvgövergångar, fix av diverse småfel, hastighetstavlor och plattformsmarkörer.

Jag hoppas att någon skulle vilja ta på sig arbetet med signalerna. Totte hjälpte mig väldigt bra med förra versionen, men som vi vet, har han fullt upp med sin egen rutt just nu.

Om någon kan tänka sig att hjälpa till, så kan ni kanske få köra min rutt till nyår eller så!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2011-12-11 klockan 19:50.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat