Citat:
Ursprungligen postat av lan
Jag öppnar en tråd för själva landskapsbygget här. Här dragit spåret hela vägen (30 km) och hottat upp ett diesellok så det gör 200 knyck, med superax och superbroms. Den är väldigt bra att ha när man provkör och inspekterar banan (sth på Bosjöbanan var 10 km/h). Nu vidtar omfattande spår och markjusteringar.
Bilderna visar:
1. Mot Alstern på väg till Bosjön (skyskraperna är mina landmärken), i bakgrunden Forshedens Kolbrygga i kolossalformat)
2. Strax innan Forshyttan är en av de få återstående vallarna efter HOG.
3. Närmar oss Bosjön. Tornen markerar ung. var broarna över Svartån och Hafssjöälven skall ligga. I bakgrunden Åsen.
4. Banans ändpunkt med "vacker" utsikt över Bosjön och snickerifabriken.
|
Ha, jag hör att du kör en extrem version av samma fusk som jag kör på DONJ - på DONJ så sker nämligen baninspektioner i littera Yp från 1960-talet... i 80 km/h. Vilket alltså är lite underligt då vi modelerar 1930 tal, någon Yp fanns alltså inte ens och de körde för övrigt aldrig på DONJ och högst tillåtna hastighet var ju 40 km/h....
Men vem sjutton har tid att åka fram i 40km/h? Nej, man får ju fuska!
Jag tror f-n jag skall trimma Ypn till iaf 160km/h med dig som förebild.
Med 10km/h så tar det ju dig 3h att köra 3mil... det lär bli bra möjligheter att se landskapet iaf.
En fråga slutligen angående spåret - hade de verkligen så fin spårstandard som du har här? Jag tänker på en fin banvall mm - la inte 600mm järnvägarna ofta ut spåret nästan direkt på marken? Känns som att 10km/h vore löjligt dålig hastighet på så fina spår