Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-19, 17:22   #64
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rojje Visa inlägg
Kör "manuellt".

Jag har testat Automatiskt, Försignalbesked och Kör 40 tillsammans med hastigheterna 60, 50, 40 och 30 med samma resultat. I bästa fall blinkade till höger, jag vill ha den till vänster.

Hdvsi har ju fyra besked:

Kör 80 - fast sken till höger
Kör 40 - fast sken till vänster
Kör 80, varsamhet - blinkande sken till höger
Kör 40, varsamhet - blinkande sken till vänster

Jag skall bygga en egen testbana och se istället för att använda en annans bana där jag plockat bort alla signaler och lagt dit dom svenska. Detta för att säkerställa att inget annat "stör" scriptet.
Automatiskt läge ger alltid försignals besked om signalen kan visa det, annars visas signalstate RED/YELLOW/GREEN. YELLOW = 2 gröna sken. Vad du ställer för hastighet påverkar aldrig signalbilden, inte ens om du har signalen i automatiskt läge. Hastighet är bara en ytterligare option om man vill ändra på "default" och/eller ställa hastigheten för en viss tågväg.

När det gäller hdvsi så är den lite speciell i sin "automatik". Jag återkommer om detta, mer detaljerat, i ett dokument som beskriver signalbilder för dom svenska signalerna i trainz. Men kom ihåg tillsvidare, val av hastighet ändrar aldrig signalbilden.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-19 klockan 17:29.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat