Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-09, 19:36   #6
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Nä nu spelar Trainz mig ett spratt
Helt utan anledning så har en kort snutt järnvägsräls plötsligt blivit en rälsbit jag inte lagt själv. Den har ändrat textur, blivit rak och det värsta - det går inte att radera och ändra! Den visar sig som track och inte object. Klickar jag på den så får jag upp i listan samma textur som all övrig intilliggande räls.

Jag försöker bryta upp splinepunkten, men det går inte. Jag raderar rälsen framför och efter och klickar med delete på rälsbiten, det fungerar inte.

Jag provar i alla fall och ser om det är ett objekt. Deletar på den som om det vore ett object. Fungerar inte. Försöker flytta splinepunkterna både i object menyn och track menyn. Går inte. Försöker flytta hela rälsbiten som object, fungerar inte.

Kör en "repair database". Provar alla möjligheter enligt ovan - fungerar ändå inte. Nu börjar jag bli verkligen irriterad. Så vad kan man göra för att bli av med f-nskapet?

Dessutom så har det uppstått mycket djupa hål här och där. Det är inte första gången det inträffar heller. De kan jag ju alltid fixa till, men den här rälsbiten är en svårare nöt att knäcka. Någon som vet?
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg hål i marken.jpg (117.5 KB, 158 visningar)

Senast redigerad av benkegbg den 2011-07-09 klockan 19:38.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat