Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-08, 19:13   #88
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Talking Till gp3139 och andra som blir otåliga!

Dom tåg jag bygger är ganska avancerade och kräver inte bara noggrann testning utan också ett intensivt samarbete mellan alla inblandade i dessa projekt. Jag förstår att ni tycker att på dom bilder jag laddar upp ser allt färdigt ut, men skenet bedrar!!!!

Jag får ständigt bygga om och förbättra alltefter synpunkter kommer in.
Ekan och Bengan jobbar på vad dom förmår för att komma med feedback. Nisse "källforskar" om BJ och försöker dokumentera hur man kör ett O-lok med 40 vagnar i kroken i kurvor och backar. Korvtiger sliter med att få loken att uppföra sig på ett naturtroget sätt när man kör dom. Svenolov, som är den ende som just nu kan skripta dessa lok och vagnar, är just nu involverad i ett signalprojekt av stort mått, som bör bli klart först.

Hoppas ni kan ha förståelse att vi gör så gott vi kan och sitter inte och "tjuvhåller" på grejorna av ren illvilja.

Jag bifogar några bilder på pågående projekt med lite kommentarer varför dom inte släpps ännu:

Bussarna:
En enkel hytt fattas ännu för att kunna manövrera vindrutetorkare, blinkers, bakljus m.m. Dessa funktioner måste skriptas för att fungera.

BJ O:
Här fattas inte så mycket, men vissa saker måste justeras in innan "släpp! !

BJ-O-DS-hytten:
Vissa saker måste ändras för att få den rätta körupplevelsen i CAB-mode! !

Ds-loket:
Korvtiger kommer att ta sig an engine-specen. Just nu rör sig Ds som en "EPA-traktor" med läckande ventiler.

Ång B, Ke, N, Sb m.m:
Dessa lok är ännu på utvecklingsstadiet, utsidan ser kanske klar ut men när det gäller ånglok så skall fungerande animerad hytt (ännu ej klar) integreras m.h.a. skriptning (Svenolov). Enginespecen skall stämma (Korvtiger) och finishen skall vara så bra som möjligt!

Motorvagnar Yo6,7,8. Yp och X9:
Dessa är också relativt klara vad gäller mesherna med skriptning återstår och då kommer säkert nya ändringar.

V3 växellok:
Detta lok är mycket avancerat och kräver omfattande skriptning för komma till sin rätt.

Jag hoppas detta gör att ni förstår att ett lok eller vagn till Trainz är inget man "klämmer" ur ändan varje morgon!

Roligt dock att intresset för våra ansträngningar är stort!!

Allt kommer men tålamodet hos er måste vara STORT!!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20110708_0000.jpg (70.1 KB, 173 visningar)
Filtyp: jpg lan_20110708_0001.jpg (97.6 KB, 174 visningar)
Filtyp: jpg lan_20110708_0002.jpg (82.6 KB, 174 visningar)
Filtyp: jpg lan_20110708_0004.jpg (101.4 KB, 174 visningar)
Filtyp: jpg lan_20110708_0005.jpg (95.1 KB, 173 visningar)
Filtyp: jpg 0.jpg (51.3 KB, 173 visningar)
Filtyp: jpg V3 Klar.jpg (62.5 KB, 172 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat