Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-07, 00:37   #9
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gubben50 Visa inlägg
Hej! Måste det va 32bit texturer för att det ska fungera i 3dma och sen railwork.
Normalt behöver den inte vara 32bit det är dock beroende på om du ska transparens eller någon annan effekt som tex spegling(specular) i alphakanalen så behöver den sparas som 32bit. För att du ska få exporten att fungera så ska alla material på modellen vara kuju material där du i sin tur väljer den typ av effekt du vill ha på materialet(val av shadertyp) och lägger till textur/texturer som måste vara sparade i .ace format.

Vet att du kämpar med engelskan men http://the-art-of-rws.blogspot.com/s...nd%20Materials har en hel drös med info om olika typer av material och inställningar som kan vara en liten guide på vägen
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat