Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-22, 21:01   #6
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Mja det ser onekligen lite knas ut Om du tänker så här istället gör en textur av vägen som du skulle se den uppifrån enligt modell http://www.spiralforums.biz/index.ph...&mode=threaded och sedan försöker du få mappningen av vägen att passa in på texturen(med hjälp av flatten mapping) för det känns som du har låtit mappningen vara och sedan anpassat din textur.

Här har du en bra guide för hur "flatten mapping" fungerar och hur du går tillväga för att klistra ihop lämpliga delar så att du kan passa in delarna på din textur.
http://cg.tutsplus.com/tutorials/aut...ct-in-3ds-max/
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat