Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-30, 23:28   #12
henke327
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Tycker att det är en bra diskussion vi har här, dela gärna med er av era lösningar. Benke, du har helt rätt! Det går bara att hålla koll på en linje i taget, du får helt enkelt skapa flera tabeller för dina olika linjer. Jag vet inte om jag har sagt det men du har en mycket intressant trafiksituation på gång!

Du hade en fråga ang flera tåg som delar samma linje. Jag hade löst det genom att i ditt fall ha gjort en plan för sträckan Ludavik-Grythyttan och sedan nya där du har ett förändrat trafikläge. Sen får du helt enkelt hålla koll på vilken tid ditt tåg byter från en tabell till en annan. Tror att det är så det går till i verkligheten?

Du har helt rätt ang tågen som inte ska stanna, man får sätta samma ankoms och avgångstid. Jag har inte någon lösning på detta än...

Jag tar gärna del av era lösningar ni har skapat för att ha koll på trafikläget. Pursches version låter spännande, du får gärna lägga upp en version här när du har tid och lust!

Senast redigerad av henke327 den 2011-05-30 klockan 23:28. Anledning: Stavfel...
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat