Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-28, 11:52   #10
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag har testat programmet och det fungerar. Men nu är jag som jag är och försöker mig på ett alternativt sätt att hålla reda på när alla mina spår är upptagna eller inte.

- Jag har ett excelark med 7 st flikar som heter dagarna, alltså måndag - Söndag.
Längst upp i x-led har jag tider i 5 minutersintervall (det blir långt men man kan scrolla) från 00:00 - 24:00

I Yled så har jag på de olika raderna Stationerna med varje spår, en på varje rad. Alltså som ett exempel:

Station A spår 1
Station A spår 2 osv

Linjen mellan station A - B

Station B spår 1
Station B spår 2 osv

Linjen mellan station B - C

Osv osv

Nu kan jag på första raden klockan 9:40 - kl 10:00 göra en grå rand på Station A spår 1. Det betuder att ett tåg står på stationen och jag kan skriva in tågnumret.

Kl 10:00 och framåt ingen färg, spåret är ledigt.

På raden där jag har linjen mellan station A - B så får den bli grå mellan kl 10:00 - 10:20 då mitt tåg lämnat stationer och är på väg mot station B. Från kl 10:20 ingen färg och linjen är ledig för nästa tåg.

Station B, det spåret jag skall använda blir grått från kl 10:20 - 10:30 när tåget kommer in.

osv osv osv.

Bild kommer när jag gjort detta. Just nu finns det bara i huvudet, det är sådant här jag funderar på när jag i verkliga livet matar mil på järnvägen.