Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-11, 20:56   #151
torpet
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

Detta är mitt första inlägg på dessa sidor - hoppas jag klarar tekniken. Har som sagt inget sagt tidigare men kände efter gårdagens inlägg att nu var det verkligen nödvändigt att ta detta kliv och ge en kommentar.

Är en stor tåg- och Trainz fantast, har följt Forumet under många år och har i alla år jag hållit på alltid glatts åt de fantastiska svenska saker som skapats - både rullande och fasta. Köpte Svenska Tåg när de kom och sedan blev lyckan nästan fullständig när Lok-Kalle presenterade Y6 - eller kom den möjligen före. Sedan blev lyckan ändå mera fullständig när Y 1314 plötsligt dök upp. Dess hytt tycker jag fortfarande är bland det bästa som finns att "åka" i. Är mest inriktad på persontrafik och när sedan X7 och sedan X5/X8 lanserades blev jag ännu mycket mer imponerad och förtjust. Har åkt en del i dessa i unga år. Fick också en gång i unga år köra en T21 mellan Forshem och Hällekis, så den var också en fantastisk upplevelse. (Kalle - jag har även ett förflutet bland smalspårsbanorna i och omkring Lidköping så särskilt tack för allt som har en koppling till dem. Z4p mm för att inte tala om Yp!)

Jag körde med Trainz 2004 i många år - installerade 2006, men gick tillbaka till 2004. I somras köpte jag dock en ny dator, i första hand för att kunna gå över till 2009/10.

Vad jag vill säga här och nu är att framföra min stora uppskattning till allt som gjorts och byggts och skapats under åren och som jag, och gissningsvis många andra, haft otrolig glädje av. Min tacksamhet till er som gjort alla dessa fantastiska skapelser känner egentligen inga gränser. Kan berätta att varje gång det antyds att något nytt svenskt är på gång pirrar det till lite i maggropen. Ibland pirrar det extra mycket, som när det annonserades att STLEB börjat fundera på en utvecklad version av Y6. Har med spänning och intresse följt dess framväxt och sett hur det samarbetats kring er duktiga byggare kring detta projekt. Och givetvis väntat med spänning på när ni tänker låta mig och alla andra få del av ert fantastiska resultat. Men dessvärre har jag inget sagt om vad jag tycker! Dessutom - ni låter oss få del av ert otroligt fina arbete alldeles gratis. Det är, som någon ibland uttrycker det här, bara att buga och ta emot.

Så - mitt varma och hjärtliga tack till alla ni som under årens lopp spridit stor glädje på min Trainz-skärm och på mina svenska Trainz-landskap. Kan bara beklaga att jag inte givit uttryck för min stora tacksamhet tidigare, men jag har verkligen känt det under alla år. Jag kan inte räkna upp alla byggare och skapare och idealister, så ni får ta mitt tack allesammans. Dock vill jag ändå vända mig särskilt med tack till Lan. Otroligt fantastiskt fint jobb. Med Y6 och med allt annat!
-----------------------------------
Torpet
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat