Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-11, 10:05   #12
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Smile

Jaha...

Så här är det med mig i alla fall. Vet inte hur andra Trainzbyggare fördelar sin tid med datorn och övrig verksamhet vad gäller familj, hemmet och andra intressen.

När jag lagt Trainz åt sidan för att ägna tid åt andra intressen så är det nog så att man går och lurar lite då och hur jag skall bära mig åt att försöka utveckla trainzbyggandet lite.
Tiden går och jag är bara inne å kollar lite på forumet om det hänt något. Och det har det ju och jag konstaterar nu att jag själv inte så ofta trycker på svara knappen i en tråd och skriver ned lite beröm till den som visat sina alster fast att jag tycker allt som visas är värt att visa uppskattning för.

Tänk. Vad vore Trainz utan oss alla som försöker knopa ihop något stort eller litet. Vi gör det säkert i första hand inte för att vi väntar oss massa beröm och klappar på ryggen. Visst är det så. Jag håller också med de som menar att lite beröm och en klapp i ryggen sporrar en till att fortsätta. Jo nog är det så. Fast den största anledning till att vi alla som bygger i Trainz, ja inte bara i Trainz, det är ju att det är så in i ja...ROLIGT! Jag mins när jag för första gången lyckades med att bygga mitt första hus. Hur roligt det var att bara sitta och vrida runt det i perspektivvyn och titta på detaljer. Jag mins hur det kändes när jag för första gången lyckades med att få in det där huset i trainz. Lyckan var enorm.

Fast det hade nog tagit väldigt lång tid att få in det där huset i Trainz om jag inte fått tips och hjälp om hur det skall gå till från andra hjälpsamma Trainzare som finns på ett forum. Just det. Det finns alltid någon som ställer upp med tips och hjälp om man fastnar med sina byggen på forumet Trainz. Så har det alltid varit sedan Trainz forum startade. Och så är det även i andra forum som hanterar tåg med sin speciella omnejd.
Varför!?! Det är helt enkelt därför att det är så kolosalt roligt att hålla på med att bygga modeller till trainz som för mig blivit den tågsimullator jag kommit att vara med.

Vad är det då som gör att Lan och några plötsligt tycker att det är för lite feedback och säger sig ha ledsnat på trainzbygge och funderar på att se sig om efter något annat att syssla med?

Ja...det vet jag naturligtvis inte helt säkert. Kan bara gå till mig själv. Eftersom jag tycker det är så ROLIGT med byggandet så blir det under en period, kort eller långvarig, så att allt tillslut bara handlar om att sitta vid datorn hela dagar. Ja. på nätterna med.

-Frun skriker om att maten är färdig, kom och ät.
-......................................Va......ja.. ....skall bara.
-kommer du?
-.................................................. .................................mm.............ja ...............
-Jag skiter i dig å dina tåg. Jag får väll äta själv då!
-.............................va.................nä äää. Jag kommer. Skall bara.

Så plötsligt vaknar man till efter en lång intensiv tid framför datorn och det är då tankarna börjar komma.

Vad fan håller jag på med. Sitta här å slänga bort en massa tid till inghen nytta. Å de där på forumet kan slänga sig i väggen. Bara några få bryr sig om vad man gör. Nä nu får det fan i mig bli slut med Ttrainzbyggeriet.

Fast det är inte Trainzmedlemars fel att man ledsnar. Man har helt enkelt gått in i den så kallade väggen, "Trainzväggen" och det börjat bli svårt att reda ut vad man egentligen känner för det man gör.

Så har jag kommit på mig själv med varför det blir som det blir med mig och Trainz ibland.
Det är så himla roligt att det är lätt att glömma allt annat och så slår man i huvet i den där väggen.
Det ända som hjälper för mig i alla fall är att göra ett uppehåll från Trainzbyggandet så man får lite distans till det hela och så kanske lusten att bygga kommer tillbaka. Det har den i alla fall gjort tills nu.

Kanske är det bara så att Lan behöver en pause han också efter allt han hållit på med under lång tid nu.

Kalle