Citat:
Ursprungligen postat av leoj
@sealpower
jag tro dessvärre inte din metod fungerar, för så vitt jag förstår så ska man ner till avsnittet "kuid-table" för att se vilka objekt som ingår?
(nu har jag inte trainz på denna dator, så kan inte se om det stämmer eller ej)
Du får gärna rätta mig nu om jag har fel
|
Har gjort ingående tester på några av mina egna skapelser, där jag vet vad de innehåller och kan sluta mig till följande:
*Metoden fungerar - Man kan se vilka enskilda objekt filen innehåller, men det går inte urskilja vilka dependencies ett enskilt objekt har (vilket bara är bra eftersom annars skulle man få en hel lista med kuid-nummer utan att veta vilka som faktiskt ingår i arkivet och vilka som krävs av grejerna i det)
*Cdp-filernas struktur är uppbyggd så att allt material läggs sektionsvis på varandra, där varje objekt är några tusen rader text (alla texturer, mesher, allt ska beskrivas i text) och det enskilda objektets kuid-nummer står alldeles i början av sin sektion.
*cdp-filer skapade i 2009 och nyare är mycket snyggare än de i 2006 och äldre
Exempel: IORE103-104.cdp hämtat från banbyggarna innehåller två kuidnummer:
<kuid:364762:1021>
<kuid:364762:1038>
vilket om jag minns låter rimligt, kan inte kolla för jag har inte trainz på den här datorn, men det låter bekant. Åtminstone så är 1021 själva loket Iore 103. Boggier och strömupptagare ligger i en annan cdp-fil och den verkar stämma den med.