Tre nya bilder från SWJ.
Själva banbygget har tagit mycket tid de senaste veckorna. Huvudlinjen har nu nått Wigghammars station, vilket innebär att hela den linjen, inklusive bangård är färdig!
Bibanorna ut från Wigghammar, mot Tomastorp och Ankarbenning återstår, sedan är hela spårläggningen klar.
Huvudlinjen blev exakt 100,1 kilometer lång.
Ett snälltåg passerar Knapasjö station. Dragkraften är SWJ T3 nr 32.

Dito.

Första bilden från Wigghammars station. IC-tåg 31 berett till avgång framför det tvärställda stationshuset.
Mer bilder från de nya delarna kommer så snart landskapet tagit litet form.
På min hemsida kan du hitta ytterligare bilder och beskrivning av hur jobbet fortskrider.
Där kommer du också snart att kunna hitta ett Excelark som jag använder som lathund när jag lägger spåret. Arket är så fiffigt upåbyggt att du kan ange exakt vilka spårbitar du vill jobba med, sedan använder du bara en förkortning för dem och i arket omvandlas det till den korrekta spårbiten och den sammanlagda spårlängden summeras med automatik. Bra om man vill ha en logg på vad man gjort. Jättebra, inte minst när allting går åt fanders och man måste börja om igen. Då har man kolla på vilka bitar, vilken höjd, vilken lutning och vilken kompassriktning som gäller för bygget. Bara att lägga ut bitarna på nytt igen.
/Med vänlig hälsning
"Tågny"