Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-31, 23:31   #612
Kristian
Tidigare Krille400

Reg.datum: Oct 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mikey Visa inlägg
Var ute på ännu en liten fotorunda idag. När jag var på väg till en Roslagsbanestation så ser jag tåget rulla in. Jag springer i full fart, och tågvärden står utanför ett dörrpar och tittar på mig väntandes där jag kommer i full fart. Sedan tittar hon längs med tåget åt båda håll, sedan mot mig en gång till där jag kommer springande, och när jag har 3-4m kvar till dörren så vänder hon sig, kliver upp i tåget och stänger igen dörrarna. Trots att jag kom emellan med händerna så glider dörrarna igen. Jag börjar banka på knapparna men inget hjälper och tågvärden går in i tåget och börjar visitera folk. En äldre dam rycker i tågvärden och pekar mot mig, men tågvärden bryr sig inte utan tittar bara åt ett annat håll. Efter att jag stått utanför tåget i en halv minut (väldigt lång tid) så börjar tåget till slut som sakteligen rulla och jag tvingas stå ute i ruskvädret och vänta en halvtimme på nästa tåg, vilket sabbade resten av dagens fotoplaner då det blev för mörkt. Ibland blir man bra arg...
Det finns tyvärr några konduktörer som inte är särskilt snälla... Det där med att hålla händerna mellan dörrarna fungerar inte på våra tåg, man kan inte hålla upp dörrar som stängs och de har ingen kännande kant (tack och lov på båda punkterna). Märkligt att föraren inte frilade dörrarna igen om tiden inte var inne... Trist händelse.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat