Citat:
Ursprungligen postat av stina
Det är lördag 18 september 2010... ett visst parti har valmöte bakom stationen... man har lockat 5 åhörare... varav en lagt sig ner för en tupplur. Talaren har tagit av sig glasögonen... han talar med en för svenska mått mätt en sydländsk dialekt... Det handlar om att banan väntar på att få en invandring från Belgien, det är valloner som tänker öppna en shop med "gamla geologiska produkter", min bana är ju dessutom ett konungarike och kungen i ban-riket har spanat in en tjej med rötterna i Tyskland och Brasilien... .
Invånarantalet på banan är ju relativt litet... så man har annonserat i turkiska, serbiska, egyptiska, tunisiska, etiopiska och iranska tidningar efter kompetens för att utveckla banan... Ansökningar strömmar in till epostadressen; "utveckla@sverige.com"
Riksdagen som består av förnuftiga politiker har tagit beslutet att "Vi måste ha fler invandrare för att utveckla banan" och använder även denna tes när man annonserar i pressen... fortsättning följer...
|
Hehe, då kan man knoppa in med ett leende på läpparna ikväll igen

.
Aha förresten, nu känner jag igen henne, var det dit hon hade så bråttom, att hon sprang ifrån tjejkompisen hon har med sej på min bild utan tåg på?
Hon måste vara betydligt mer intersserad av att lyssna på vad som sägs, än han/hon längst nere till höger, eller lyssnar den sistnämnde möjligen på någon "grön" miljöpartist som ligger nergrävd där, och försöker göra sin röst hörd?