Citat:
Ursprungligen postat av KMW
Strålande, T44 ligger på min vill bygga lista men där ligger så mycket att det bara är bra om jag kan stryka några.
Mitt råd är att du ser över modellen med avseende på punkter och trianglar innan du börjar ge dig på någon texturering.
Att trimma en modell sabbar textureringen så det måste göras innan UV-mappning.
Erfarenheten från V4/Z66 är att du kan banta rätt mycket utan att tappa någonting i detaljering.
Många punkter i meshen som ligger inne i helt släta ytor och därmed inte bidrar med något.
Huvarna är typiska exempel på detta om du tittar på deras undersida (sedan behövs det egentligen ingen undersida då den aldrig syns).
ps V4/Z66 går lite trögt just nu för att jag haft mycket att göra utanför tågsimulatorvärlden.
Kommer vara så även nästa vecka sedan hoppas jag komma igång igen.
/æ
|
Inga problem, verkliga livet går alltid före!
Angående att trimma modellen så har jag redan tagit hand om det , försökt att banta så mycket som jag bara kan, och se till att allt ligger rätt.
Men kan se över det igen om det får dig att känna dig tryggare.
Jag är också väldigt noga med att spara två filer före jag börjar UV mappa, utifall att jag hittar något jag inte lagt märkte till tidigare.
Har för övrigt gjort lite fler framsteg när det gäller modellen, kanske dyker upp en ny bild sen.