Ämne: Grattis!
Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-22, 12:43   #17
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege Visa inlägg
Och andra resonerar att pengar löser allt. Slottet skulle ändå kosta pengar även om kungen försvann. Mer pengar innebär inte per automatik bättre vård heller. Tror knappast alla Lex Maria och allt vad det heter skulle försvinna bara för att vården får mer personal.
Slottet skulle fortfarande kosta pengar - men knappast lika mycket skattepengar som det gör i nuläget. Låt oss åtminstone välja vem vi vill betala så mycket pengar till då. Låt oss hålla ett kungaval var fjärde år?

Jag tror knappast heller att samtliga Lex Maria-fall skulle försvinna - det kommer de aldrig göra. Det är människor som jobbar i vården. Människor kan fela. Precis som alla andra yrkesgrupper.
Men däremot skulle vi få en bättre vård för alla grupper - unga som gamla, fattiga som rika - exempelvis kan vårdköerna kortas ner.

@Pussgurkan. Varför orkar du ens läsa tråden eller skriva i den, om du nu ogillar den? Tala om att totalt skjuta sig själv i foten. Upprepade gånger.

Jag kollade inte alls på TV under helgen, just pga bröllopet. Jag undvek det frivilligt - just för att jag ogillar det så starkt. Samma sak gör jag med fotbolls-VM. Jag kollar inte på det, för att jag ogillar det. Jag gör inte som en sur gurka, sitter och tittar och klagar över hur kasst det är. Sånt hör sura gurkor till.

Varför inte dra upp en diskussion om arbetslöshet, vård eller bidragsfusk osv. Men låt oss då hålla den diskussionen på en seriös nivå, utan att någon klagar på att diskussionen över huvud taget existerar...