Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Och här kommer jag, bitter som vanligt. Huvva. Inte ens på E-Buzz kommer man undan det där bannade brölloppet. Jag bor ju redan republiken Jämtland, varför ska jag påverkas av den där monarkin Sverige?
Vad jag tycker om kungahuset? Jag är socialdemokrat och republikan - ett kungahus där en statschef ärver sin post, är inte på långa vägar demokratiskt. Kungahuset kostar dessutom enormt mycket pengar, enormt för mycket pengar. Något jag inte vill stå för som skattebetalare.
Jag tänker skriva upp brölloppet nästa gång jag deklarerar, det där borde väl vara avdragsgillt? Dessutom tänker jag kräva pengar när jag väl gifter mig. Ska jag betala Vickans bröllopp kan väl dom betala mitt?
|
Du kan väl presentera en plan för hur dessa 125 miljoner ska användas i stället för att bara klaga rätt ut?
Du kanske har glömt att kungahuset ger vinster på miljarder kronor till Sveriges vinst genom att representera och sälja Svenska varor i utlandet, och att framförallt detta evanemang, Victorias bröllop har drivit hundratusentals turister till Sverige och Stockholm som tillsammans lägger miljarder kronor i Sveriges handel.
Om du nu vill att dessa pengar ska läggas på skolorna i Sverige, då kan jag nu konstatera att varje skola kommer att få i genomsnitt 10000 kr per år. En elev koster 5 gånger mer per termin.
Jag säger inte att du har fel, men detta är mitt perspektiv av saken.