Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-04, 21:55   #3
sealpower
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Efter en snabb överslagsräkning såg jag att jag gott kunde ge senaste versionen av trainz ett försök. Dum som jag var köpte jag den digitala nedladdnings varianten direkt från auran. Har nu haft ett helvete att få ner de fördömda filerna pga av att aurans servrar är rent otroligt sega och det blir ständigt avbrott och skit på tråden.

Så för en vecka sen tröttnade jag och lät det vara. Nu har jag dock efter lite enkla eftersökningar hittat filerna från... låt oss kalla det en "alternativ källa" där nedladdningshastigheten var betydligt rimligare. (borde ju vara helt okej eftersom jag ändå köpt spelet)

Frågan är nu ifall någon har någon tidigare erfarenhet av att göra på det här viset, ifall man fortfarande kan få full tillgång till DLS och liknande? Rent teoretiskt sett borde man kunna det eftersom den digitala versionen inte rimilgitvis kan ha annat kopieringsskydd än just produktnyckeln. Nån som har några tankar?

...Om någon moderator finner att det här inlägget är lite väl mycket gråzon så ta gärna bort det.