Recension efter körning på linje 13: Linnèplatsen-Marklandsgatan, mycket verklighetstroget och bra det enda var att det inte fanns någon spårvagnshållplats i vändsnurran där linje 13 vänder, men det fixade jag själv och satte ut Marklandsgatan C där i vändsnurran så nu kan man köra: Linnèplatsen-Marklandsgatan/Axel Dahlströms Torg och Axel Dahlströms Torg/Marklandsgatan-Linnèplatsen utan att starta om bara rakt av liksom, Jag sparade den rutten som: GBG BETA RUTTEN JN endast lokalt på min hårddisk givetvis, logiskt eller hur?
Vid Brunnsparken satt växlarna lite nära varandra och det blev lite förvirrande när man skulle från Domkyrkan-Brunnsparken läge F, det var lättare att få överblick genom att ställa om växlarna där vid Brunnsparken strax före hållplats F före avfärd från Domkyrkan, jag har insett att i orginal pekar växlarna enligt Modula citys HUD mot Kungsportsplatsen och ställer man om fel växel till vänster då hamnar man vid Brunnsparken hållplatsläge B, det blir lätt så.
Och signalerna var svåra att hinna se om man samtidigt försökte hålla tidtabellen och stod på litegranna som dom gör i verkligheten som bekant ibland iallafall, jag körde med NH TRAM och det tåget är i och för sig ganska svårbromsat, bromstiden från 30 km/h t.ex är väl 10 sek kanske och från 60 km/h 15 sek kanske nåt sånt, men det går ju faktiskt att förenkla genom att zooma in genom förarrutan på tåget så att man ser med samma avstånd till framrutan som spårvagnsförarna i verkligheten då ser man ju signalerna lättare på lite avstånd och även andra grejer framför tåget.
Men över lag en mycket fin och mycket välgjord och lättkörd rutt där dom flesta växlarna står rätt för linje 13 iallafall
Så betyget så här långt blir:
Verklighetstroget: 10/10
Kul: 10/10
Lättkört: 9/10 Blir säkerligen bättre i Huvudrutten sedan
Lätt att se signalerna: 9/10
Välgjort: 10/10
Mvh Johnny
Senast redigerad av Jonmpa den 2010-05-22 klockan 13:38.
|