Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-24, 21:31   #5
Leif
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Ladda ner senaste drivrutinen till grafikkortet. Ta bort den gamla. Kör programmet Driver Sweeper http://downloads.guru3d.com/Guru3D--...load-1655.html . Lägg in nya drivarna!

Har du satt i strömkabeln till grafikkortet? Räcker ditt nätagg till? Har du provat lägre upplösning på skärmen, vad händer då?
Oj, många frågor. Tack för det.

1. Senaste drivrutin i inlagd. April 2010.
2. Jag tog först bort den gamla drivrutinen innan jag installerade nya. Enligt Vista så är det senaste som gäller för kortet. Dock har jag inte kört det program du föreslår. Ska kolla upp detta. Tack för tipset.
3. Till Geforce Gt 240 behövs ingen extra ström. Finns inget "uttag". Dock fanns det ett på Ati 5750. Där anslöt jag en strömkabel.
4. Ang. nätaggregatet så är det ett Corsair på 450w. Borde räcka till. Specen för kortet säger just 450w. Enligt tester jag sett så det ett relativr strömsnålt grafikkort. Men här finns en möjlig felkälla. Tycker dock jag borde märkt det även på annat sätt. Har provat koppla ur all kringutrustning men ingen skillnad.
5. Ja, jag har provat även lägre upplösning. Det blir marginellt bättre. Men bilden är fortfarande jobbig för ögat. Frugan kallade förresten bilden för "hård". En inte helt dum skildring av hur man upplever bilden.

Mvh
Leif
Leif besöker inte forumet just nu   Svara med citat