Ämne: 2009-12-30
Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-27, 20:17   #1
Jared
Tidigare Ugglan_1

Reg.datum: Jun 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Standard 2009-12-30

En tidig morgon fick jag låna bilen och jag kunde inte låta bli att ta en omväg hem till Eksjö via Havik för att fotografera det vackra morgonljuset och den knastrande snön under däcken. Vred på full värme i kupén men det hjälpte knappt mot den stränga kylan. Passerade bland annat en gård där bonden var ute och mjölkade sina kor och vi började prata lite rent allmänt och han undrade lite vad jag gjorde där ute så tidigt på morgonen. Efter fem minuter stod varken han eller jag ut i kylan så vi skildes åt. Men inte innan jag hade tagit en bild av gården.

Väl framme i Eksjö hade jag just fått upp temperaturen i kupén när jag blir invinkad av en ganska snygg kvinnlig polis för alkoholtest. Det var knappt jag fick ner den fastfrusna rutan. Men det gick och under den tiden hon kontrollerade mitt körkort, alkoholhalt och bilen hade det hunnit bli svinkallt igen. Det var inga som helst konstigheter så det tog inte mer än två minuter på sin höjd.

Hoppas ni fick en trevlig läsning om hur en resa mellan Bruzaholm och Eksjö kan gå till.

Senast redigerad av Jared den 2010-02-27 klockan 20:37.
Jared besöker inte forumet just nu  
Svara med citat