Ämne: 10 +04
Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-12, 21:15   #10
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Där håller jag inte med! Det nya conceptet i 2009/10 med allt i en stor databas är ett steg i rätt riktning och klart överlägset TRS2004:ans world/downloads-custom-koncept. Tänk bara så mycket enklare tillverkning av egna modeller blivit med all felkontroll. Jag vete f-n hur jag lyckades få till något i TRS2004(har ett minne av att håret försvann i den vevan).
Nu är det ett rent nöje(överdrift) att bygga modeller. Hoppas alla snart skippar 2004 och framför allt 2006(Aurans stora miss med hjälp av ny oerfaren personal).

Nej, nu skall vi inte gnälla mer på "gånget och förgånget", nu tar vi nya tag med nya verktyg! "Bakåtkompabilitet kan väl åsnan IOR och andra likasinnade ägna sig åt !".

Nu kastar jag mig, nyförälskad, över gamla ång F!
Allt som man vill missförstå, missförstår man. Förmodligen har jag tappat tråden, men jag utgår från första inlägget (läs också inlägg #6) och tycker att det är bra att man får den mest stabila "gamla" versionen av Trainz på köpet. Jag skulle bli mycket upprörd om de försökt prångla ut TRS2006 istället. Detta har inget med TS2010 att göra!

TS2009 och TS2010 är överlägsna de gamla versionerna, men jag menar att man kan ha mycket glädje av TRS2004 (att föredra före TRS2006) om man vill använda gamla objekt som inte längre fungerar i TS2009/10.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-02-12 klockan 22:08. Anledning: Stavfel
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat