Citat:
Ursprungligen postat av Rc1166
Reinfeldt har nog jobbet klarat även om det blir i opposition. Däremot bör vi alla tänka till om vi vill ha en rödgrön röra som leder vårt land.
Om jag fattat rätt tidigare så kör du lastbil och kommer att få dina möjligheter att jobba vidare med detta om röran kommer till makten.
|
Jodå, men kommer då garanterat inte få jobba som statsminister!
Kampanjnamnet menar inte till att göra honom bokstavligen arbetslös, det vet vi nog alla att han kommer få jobba med något annat.
Däremot har vi en alldeles för hög arbetslöshet (Bland ungdomar är arbetslöheten uppe i 27% just nu...)
Ja, vi bör nog tänka om redan nu om vi verkligen vill ha en regering som lånar pengar för att sänka skatterna i en lågkonjuktur, för att kunna ge pengar tillbaka till människor som redan har alldeles för mycket pengar medan de arbetslösa, sjuka och andra som är utanför på något sätt får ett allt sämre liv.
Men att diskutera politik här tänker jag inte göra, det får vi i så fall ta via PM eller något annat.
Angående mitt jobb som chaufför är det inget jag ämnar hålla på med i resten av mitt liv, och det främsta där är att vänta ut konjunkturen även om det finns vissa politiska åtgärder man kan göra även där...