Jag har fått det mesta att fungera idag (vissa, men väldigt få, dagar är sådana).
1. Rättat till och kompletterat texturer, ändrat till "blåare" färg.
2. Kommit på hur man får innerbelysning att fungera korrekt.
3 Fått destinationsärdringar i Driver att fungera (Sherlock Holmes-arbete, usch).
När bilderna på reklamskyltar och besked om motorljud och tuta kommer och jag har ändrat och gjort en ny vagn (lutar åt 380 - andra förslag?) kommer jag att ladda upp båda vagnarna.
Här kommer lite instruktioner:
2. I surveyor klicka på förarvagnen med ? vald och stäng av bägge ljusen och spara.
3. När man installerat vagnarna och går in i Surveyor väljer man Meny - Edit session - Driver command, och klickar för regeln "Change Destination"" och sparar.
Sedan måste man placera ut stationer eller namnge befintliga med exakt rätt namn.
För skyltar typ "Ej i trafik" mm får man sätta in en "Multiple Industry New" nånstans och namnsätta den exakt, t.ex Övningskör, inte övningskör eller "Övningskör". Exakt stavning är absolut nödvändigt!!!!
Här är en lista med de korrekta stationsnamnen inom citationstecken:
ziel_0 " "
ziel_1 "Östra Sjukhuset"
ziel_2 "Tynnered"
ziel_3 "Krokslätt"
ziel_4 "Högsbotorp"
ziel_5 "Marklandsgatan"
ziel_6 "Kålltorp"
ziel_7 "Mölndal"
ziel_8 "Angered"
ziel_9 "Torp via Liseberg"
ziel_10 "Länsmansgården"
ziel_11 "Kortedala"
ziel_12 "Länsmansgården"
ziel_13 "Tynnered"
ziel_14 "Bergsjön"
ziel_15 "Frölunda Torg"
ziel_16 "Angered"
ziel_17 "Kungsten"
ziel_18 "Angered"
ziel_19 "Biskopsgården"
ziel_20 "Guldheden"
ziel_21 "Saltholmen"
ziel_22 "Bergsjön"
ziel_23 "Marklandsgatan"
ziel_24 "Linnéplatsen"
ziel_25 "Särö Västerskog"
ziel_26 "Göteborg Linnéplatsen"
ziel_27 "Ej i trafik"
ziel_28 "Abonnerad"
ziel_29 "Övningskör"
Här har ni att göra!
Välja destination i driver gör man genom att högerklicka på lokföraren och välja Change Destination - dra åt höger och välja station - efter 0,5 sekund ändras skyltarna på vagnen.
Senast redigerad av lan den 2009-10-16 klockan 15:23.
|