Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-22, 23:06   #135
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Aj, aj aj...
Jag är lika osäker som du Bengan med mitt inlägg, men...

Vi måste komma ihåg att om inte Tomas funnits så hade det heller troligen inte funnits några använbara skript idag. När jag stack ut hakan och presenterade ett signalsystem för länge sedan (mer eller mindre teoretiskt, men med många praktiska tester) var det Tomas som kontaktade mig. Ett intensivt samarbete startade och han gjorde enkla modeller till mig så att jag kunde fortsätta med utveckligen av skripten. Jag fick också mycket proffisionell hjälp med hur ett svenskt signalsystem fungerar i praktiken. Allt kan man inte läsa sig till. Efter detta stangerade vårt samarbete av okänd anledning som vi inte ska analysera här.

Men jag fortsatte med mina demos för att få flera av er intresserade och fick kontakt med Roger Eriksson som gav mig ytterligare praktiska erfarenheter och tips. Det är också tack vare honom som skripten har nått den nivå som de håller idag. Ett stort tack, Roger.

Just nu är jag i full gång med att färdigställa skripten för TS2009 SP2. Jag har gjort en s.k. "reverse engineering" så att skripten även fungerar fr.o.m. TRS2004 SP4 med funktioner som normalt endast TS2009 har.

Signaler som är på gång just nu är som ni vet, korvtigers (han heter också Tomas, men ej att förväxla med Tomas ) semaforer och Johans modeller. Jag har testat deras signaler och de fungerar utmärkt. Jag vet också att Tomas signaler kommer att fungera. Och det finns inga hinder i att dessa signaler kan existera tillsammans.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2009-08-22 klockan 23:24.
svenolov besöker inte forumet just nu