Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-20, 23:28   #3
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Vad är det nu som inte är realistiskt? Vad är det du vill ändra på som inte går att göra med script?
Den första frågan är enkel att svara på. Logistik/simulering. Denna "simulator" är inte gjord för att simulera tågtrafik!

Den andra frågan har med svaret på den första att göra. Jag vill ha full kontroll på växlar, signaler, förarare, lok, e.t.c. Det går inte att ändra på någonting med script, då det inte existerar några objektorienterade script för dessa objekt. Det enda script man kan påverka är att svara på förutbestämda meddelanden som signalerna har begåvats med.

EDIT: Jag kan utveckla detta vidare om det är någon som är intresserad. Jag förmodar att många har/hade stora förhoppningar på RW. För mig är det här inte vidareutveckling, RW står och stampar på samma nivå som liknande program gjorde för 7 år sedan (läs MSTS).

En positiv sak kan jag väl säga till er som tycker om att göra landskap och måla lok/vagnar. RW är en av de bättre scenery simulatorerna som finns just nu, kanske den bästa.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2009-06-21 klockan 00:41.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat