Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-17, 21:24   #8
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magnus_y1 Visa inlägg
På C-banor används genomsignalering istället för trappstegssignalering. Om man tex har block sträckor på 1500 m och stopp visas i näst nästa signal (3000 m bort) får lokdatorn besked via ATC att det är stopp om 3000 m. ATC datorn räknar då ut en bromskurva för att övervaka inbromsningen till stopp. Jag har för mig att föraren fåt upp bekedet 0P i huvudindikatorn. När nästa signalbalisgrupp passeras uppdateras ATC beskedet och bromskurvan räknas om om nya förutsättningar gäller.

/Magnus
Jo, det tror jag allt att jag känner till...men det ska ju nämnas att dessa bromskurvor även finns vid trappstegssignaleringen... =)
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat