Citat:
quote:
Det är inte alla som har Trainz men många verkar ha synpunkter på Trainz.
Vad är det sämsta med Trainz tycker Du?
|
Modelljärnvägskänslan. Man kan inte göra mycket mer än att köra runt-runt-runt i en liten modelljärnväg, inga 100 mil genom bergen, med lååååånga raksträckor ibland.
Det finns för få lok och vagnar. Det finns inte mycket mer än något hundratal av vardera (dvs lok och vagnar), men jag vill ha variation, kunna köra engelskt ena gången, amerikanskt nästa och svenskt den tredje. Med riktiga lok och vagnar, från olika tidsperioder. (Just nu gillar jag engelskt 30-tal och använder en hel del av Norman Walkers ånglok och vagnar för MSTS). Till MSTS finns det nästan varenda lok som någonsin byggts någonstans i världen. Långt mer än 1000 lok och det flerdubbla i vagnar. Dessutom så känns det mera realistiskt att köra lok i MSTS än i Trainz.
Det finns inga riktiga rutter att ladda hem. Till MSTS kan jag hämta hem stora och realistiska rutter från olika delar av världen.
Mitt exemplar av Trainz används inte längre på grund av det här. Synd bara att inte alla svenska lok släppts för MSTS. Att loken finns till Trainz är inte nog för att få mig att ha överseende med alla bristerna i Trainz. Men det är synd att de inte släppts till MSTS så att fler kan använda dem. (Jag skulle vilja ha de äldre elloken och tufftuffs ånglok till MSTS).