Visa ett inlägg
Gammal 2002-09-25, 16:12   #28
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

På tal om ryckigheten i C20/Vagn 2000 vill jag bara tillägga att jag tror att det beror på att C20 (Vagn 2000) har starkare motorer med fler hästkrafter.

Detta leder, enligt min teori, till att stressade unga förare utnyttjar (?) detta genom att trycka gasen gasen i botten vid start. Vi resenärer upplever detta som ryckighet. De gamla vagnarna har dels inte lika hög motoreffekt, och dessutom skramlar/bullrar/skakar/stöter (stryk det som ej önskas) de så mycket att detta inte märks av ika kraftigt.

Dessutom har jag lagt märke till att (alltför många) förare vid inbromsning inte släpper upp bromsen under det senare skedet av inbromsningen, vilket leder till att hela vagnen skakar till när den stannar vid stationen.

Ett skönhetsfel på C20/Vagn 2000 är för övrigt de smällande dörrarna som stör friden i de övrigt från (o)ljud så välisolerade vagnarna. Man hoppar nästan till när dörrarna smäller upp som ett bombnedslag.

____________________

Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net