Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger
Det vet jag ej, men av det jag sett i forumen så är det jättemånga som inte fattar hur man ens lägger spår i KRS. Men det kanske bara är så att alla på MSTS-forumdelen redan vet hur man lägger spår, och behöver inte någon hjälp. 
|
Borde vara så att dom som hållt på med Trainz har lättare med KRS, då spårläggningen (och annat byggande) är ganska lika mellan dom. Själva tågkörandet är däremot mer likt MSTS!
Sen ett par saker som inte tagits upp gällande Trainz, som jag ser som en nackdel med den tågsimmen...
1. DLS (downloadstation) som måste användas för att få hem alla objekt till rutterna. DLS är/var ofta nere och det går skitsegt att hämta hem nått där ifrån (ja, om man inte betalar för att kunna hämta snabbare). Att hämta hem flera hundra objekt kan ta väldigt lååååång tid!
2. Att köra en rutt på vintern. Till MSTS så väljer man i programmet vilken årstid man ska köra, men i Trainz är du tvungen att köra den årstid rutten är skapad för. Det behövs därför 4 versioner av samma rutt för att täcka in alla årsrtider...
Men jag tycker som andra här att köp alla tågsimmen, för alla är bra på olika områden!