Gjort mest på texturen, lägger ner rätt mycket tid på den
Eftersom jag tyckte texturen på bilden ovan inte var tillräckligt bra så har jag gjort om alla nitar och satt dit nära exakt rätt antal och på rätta ställena... Ljusat upp färgen och smutsat ner mera...
En ny testbild:
Kolla lyktorna... Jag tycker de ger en viss prick över i, eller hur? Det syns inte på denna bild men 3d-modellen börjar bli färdig äntligen, återstår några smådetaljer bara. Sen ska jag på allvar börja texturera loket oxå
Och att det är en högpolygonmodell för att det ska ge rättvisa åt ångloket, och för att jag vill pröva vad Trainz klarar. Än så länge är iaf prestandan på min PC med 5 Sa-lok på tot.13000 polygoner (allt som allt + *lite till* bara för att jäklas med min PC) lika bra som med de flesta övriga lok till Trainz. Det är mest *mycket* rök och välbebyggda kartor som drar ner FPS i botten
Testar mao gränserna... Nästa ånglok blir kanske lite enklare
/Björn