Ämne: Uppsnappat...
Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-04, 20:21   #18
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Ingen fara Pierre, det är ju ändå lite närbesläktat med huvudämnet... Och är väl lite bra att förstå varför KRS inte har lyckats här i Sverige, vore trist om samma sak skulle ske med MSTS-2. Mycket gott ändå att Malmbanan och Iore byggs på för KRS, så det finns ju glädjeämnen ändå...

Jag håller med dig om att det måste till svenskt för att få oss svenskar intresserade. Men, sett från en byggares synvinkel, så behövs ju ett intresse från användare, för att man ska ta sig i kragen och verkligen bygga något.

Här tror jag faktiskt det kan vara bra att börja med såna objekt som är typiskt svenska, men enkla att göra. Jag tänker då närmast på typiskt svenska hus, som då egentligen på en vagns arbetsinsats, man skulle istället få ut "en bunt" med svenska hus... Och, med svenska hus, så kanske ruttbyggare kan vakna och faktiskt börja bygga rutt... Och, när det börjar röra på sig vad gäller rutt, så kommer naturligtvis önskemålen om fordon... Så, det jag menar är att på något sätt, så hänger det ena ihop med det andra.

När MSTS/Traniz för många år sedan gjorde sitt intåg, så fanns precis ingenting, så vilken svensk ommålning av ett originalhus var ju då en höjdare... Så lätt-köpta är vi nog inte idag, när Trainz och MSTS har ton-vis med svenska grejjer... Så det gäller nog att få igång processen, som ger näring till intresse i flera led...

/filosoferar Mazz, som ytterligare surfade vidare OT...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat