Citat:
Ursprungligen postat av mjtag
Hejsan!
Är inte säker men jag tror det ska finnas en rutt från NBVJ till MSTS. När jag jobbade där i början på 2000-talet så var det några som arbetade med detta. Om rutten blev klar eller inte, och vad som hände med den vet jag inte i dag. Men den hade säkert varit kul att prova.
/Martin, f.d. NBVJ konduktör.
|
I början på 2000-talet va kanske att ta i... 2004 var det mer exakt.. ur det hela kom ett stationshus till MSTS som Tjalle gjorde, Järle, samt några "runt-omkring-byggnader", alla dessa är släppta, Järle finns bl.a i JBJ2. Men, nån släppt rutt blev det inte.
vNBVJ-projektet var tänkt (eller är tänkt...) som en PR-kanal för museijärnvägen och var avsett för den då nya simulatorn, om det var MSTS2 eller TMTS minns jag inte riktigt. För ett sånt här projekt var det viktigare att adressera den för en simulator med eget nyhetsvärde i sig, så projektet skulle åka snålskjuts på det. Det spelade ut MSTS och Trainz som simulator-plattformar som jag såg det då och ser det nu. Vad som sen hände med MSTS2 och TMTS är historia, dock är inte projektet vNVBJ skrinlagt. Mängder av underlag finns framtaget, men kommer isåfall precis som då att adresseras för en simulator med tillräckligt marknadsvärde. Rail Simulator klarade inte det, jag hoppas att MSTS-X ska fylla det kravet.
Mer säger jag inte om detta projekt, då det inte är tänkt att vara publikt under arbetets gång.
Inget hindrar naturligtvis att vem som helst tar fram en sådan här rutt till den simulator man känner för, detta var dock bakgrunden till "ryktet".