Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-19, 11:46   #10
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Slinker in med en fråga jag med. Har några objekt som spökar för mej också. Har kollat i både textur och configfilerna men utan att hitta några ogiltiga tecken. En mysko grej däremot är att ingen symbol för missing kuid visas men när jag väljer weiw finns där en saknad kuid likt f*rbannat. Några av objekten som spökar funkade dock innan jag inst. SP1 (kör TRS 2006) så det kanske kan ha något sammband. Nån som har någon ide om vad det kan vara för vingel ? Visar en bild på Hellekis kiosk och Pressby. "papperstunna". MVH. Ekan
Marktexturen till Lokkalles Hellekis kiosken innehåller någon av bokstäverna å, ä eller ö. Kommer inte ihåg vilken bokstav det var. TRS2006 plockar bort dessa texturer vid installationen, som innehåller å, ä, ö och andra udda bokstäver som tyska ü m.m.
Själva texturen finns inte med i mappen i TRS2006. Den har blivit bortgallrad och själva objektet blir vitt där texturen skulle ha varit.

Pressbyråns papperskorg. Är det papperskorgen som medföljer pressbyråkiosken från någon av Svenska Tågskivorna. Tycker att det ser så ut på formen. Bara att den ska vara blå. Om jag inte tar helt fel, så fungerar den utan problem för mig. Tycker att den ser alldeles för grå ut. Brukar annars vara kritvitt, så att det lyser på långt håll att texturen saknas.